Leii er en plattform der du kan leiie tjenester der du er – om det er hjemme, på kontoret eller på et arrangement. For øyeblikket har vi tjenester i 11 forskjellige kategorier;
Ønsker du å få inn en personlig trener for å ha en yogatime på kontoret? Eller å få frisøren hjem slik at du slipper å finne barnevakt? Tjenestene i plattformen både forenkler og beriker livet.
Når du går inn i plattformen vil du se tilbydere og tjenester. Du vil se når tilbyderen er tilgjengelig, hvilken pris vedkommende tar, hva som er inkludert i tjenesten og hva du må stille med selv. All informasjonen vises før du bestiller slik at det skal være så transparent og enkelt som mulig. Alt av betaling og kommunikasjon mellom deg og tilbyderen foregår også i plattformen slik at du skal være sikker på at alt skjer på en trygg måte.
Dersom du ønsker å endre tidspunkt for bestillingen kan du be tilbyder sende et forslag på ny tid og deretter godta dette.
Ønsker du å legge til noen tillegg? Få tilbyder til å sende et tillegg i chat, og trykk på «Bestill».
Ønsker du å kansellere en bestilling går du inn på bestillingen og trykker på «Avbestill booking» slik du ser på bildet under.
Når du sender en forespørsel har tilbyderen 24 timer til å godta eller avslå. Dersom det går 24 timer uten at tilbyderen gjør dette vil forespørselen automatisk bli avslått. Du betaler ikke når du sender en forespørsel, men gjør heller dette etter at den er godtatt. For å betale trykker du på «Vis detaljer». Dette gjør du også for å kansellere en forespørsel.
Etter at tilbyderen har godtatt forespørselen må du betale for tjenesten. Bestillingen er ikke aktiv før betalingen er gjennomført.
Etter at et oppdrag er levert vil du få et varsel om å vurdere tjenesten. Ved å trykke på varselet kommer du rett inn der du kan gi vurderingen.
Du kommer også til vurderingen ved å trykke på «Bestillinger», «Se tidligere bestilling», velge tjenesten du vil vurdere og deretter trykke på «Vis detaljer». Trykk deretter på «Gi tilbakemelding».
Her kan du velge antall stjerner du ønsker å gi tilbyderen og deretter skrive en liten tilbakemelding. Det er kun antall stjerner du har gitt som vises for andre brukere.
For å se tilbakemeldingen du har gitt kan du igjen gå inn på «Vis detaljer» under tjenesten. Tilbyderen vil kunne se stjernene du har gitt, men for andre kunder vil det være anonymt.
Når du har bestilt en tjeneste åpnes det en chat mellom deg og tilbyderen. Her sendes det en automatisk melding fra Leii med spørsmål om hvor tjenesten skal leveres. Deretter kan både du og tilbyderen stille de spørsmålene dere lurer på og gi informasjonen som kreves for å fullføre oppdraget på en god måte, både for deg og tilbyderen.
Velg en tjeneste og tiden du ønsker å få den levert, og trykk på «Neste». Trykk deretter på kupongen du ønsker å bruke eller skriv inn kampanjekoden.
For å starte et abonnement går du inn på en tjeneste og trykker på «Se tilgjengelighet». Deretter velger du tidspunktet du ønsker å få levert første tjeneste i abonnementet og skrur på «Gjenta bestilling?».
Deretter velger du hvor ofte tjenesten skal leveres og hvor lenge abonnementet skal vare. Se at datoene for levering av tjeneste stemmer og trykk på «Velg dato og tid».
Til slutt gjennomfører du betalingen. Du trenger kun å legge inn betalingsinformasjon ved første bestilling. Ved resten av tjenestene i abonnementet vil pengene trekkes automatisk etter at tjenesten er levert.
Dersom du ikke finner en passende tjeneste å bestille kan du sende en tilpasset forespørsel. Da fyller du inn informasjon tilpasset kategorien du har valgt.
Du kan velge om du vil sende den tilpassede forespørselen til alle tilbydere innenfor kategorien du har valgt eller om du vil velge spesifikke tilbydere. Da kan du velge opptil fem tilbydere.
Her kan du også laste opp relevante bilder. Når den tilpassede forespørselen er sendt vil du se en bekreftelse på dette.
Ved å gå inn på mine tilpassede forespørsler vil du kunne se alle tilbudene du har fått fra tilbydere. Her vil du se prisen de tar for tjenesten du har beskrevet, samt om de har lagt med noen forbehold. Her kan du også velge hvilket tilbud du ønsker å godta.
Send en tilpasset forespørsel her: https://leii.no/custom-request
Send en melding til tilbyder og hør om vedkommende har mulighet til å stille med dette, eventuelt mot et lite tillegg.
Det åpner seg en chat mellom deg og tilbyder når man sender inn en forespørsel. Her kan du og tilbyderen kommunisere fritt.
For å kansellere en bestilling som kunde, går du inn på bestillingene dine og finner knappen “avbestill booking/Cancel booking”. Du kan kansellere når som helst, men for å få pengene refundert, må du passe på å avbestille 48 timer eller 7 dager før oppdraget avhengig av hvilken kategori tjenesten du har bestilt tilhører.
– 7 dager: DJ, bartender, musiker, kokk, fotograf
– 48 timer: PT, frisør, renhold, dyrepass, studiehjelp, muskelterapeut.
Dersom tilbyderen ikke møter opp, send en melding i bestillingchatten og prøv å ringe via Leii-appen eller nettsiden. Dette er viktig både for å forsøke å løse situasjonen direkte, og som dokumentasjon dersom saken må avklares i etterkant.
Hvis problemet ikke blir løst, kan du kontakte oss på kundeservice@leii.no. Husk at vi besvarer henvendelser i kontortid på hverdager.
Du kan sende oss en melding på kundeservice@leii.no
En «anbefalt» tilbyder er en som over tid har levert gode tjenester, og som fremstår som profesjonell og pålitelig. Utmerkelsen tildeles av teamet i Leii.
Fant du ikke svar på det du lurte på? Send en e-post til kundeservice@leii.no eller ta kontakt med kundeservice her: