Hjelpesenter for kunder

Hva er leii?

Leii er en plattform der du kan leiie tjenester der du er – om det er hjemme, på kontoret eller på et arrangement. For øyeblikket har vi tjenester i 11 forskjellige kategorier; 



Ønsker du å få inn en personlig trener for å ha en yogatime på kontoret? Eller å få frisøren hjem slik at du slipper å finne barnevakt? Tjenestene i plattformen både forenkler og beriker livet.

Når du går inn i plattformen vil du se tilbydere og tjenester. Du vil se når tilbyderen er tilgjengelig, hvilken pris vedkommende tar, hva som er inkludert i tjenesten og hva du må stille med selv. All informasjonen vises før du bestiller slik at det skal være så transparent og enkelt som mulig. Alt av betaling og kommunikasjon mellom deg og tilbyderen foregår også i plattformen slik at du skal være sikker på at alt skjer på en trygg måte.

Hvordan endrer jeg en bestilling?

Ønsker du å kansellere en bestilling går du inn på bestillingen og trykker på «Avbestill booking» slik du ser på bildet under. 



Dersom du ønsker å endre tidspunkt for bestillingen kan du be tilbyder sende et forslag på ny tid og deretter godta dette. 



Ønsker du å legge til noen tillegg? Få tilbyder til å sende et tillegg i chat, og trykk på «Bestill».

Hvordan fungerer forespørsler?

Hva er forskjellen på forespørsler og direktebestilling? 
Dersom tilbyderen har valgt direktebestilling vil du kunne bestille en tjeneste fra vedkommende uten å måtte vente på svar. Dersom tilbyderen har på forespørsler kan du sende en forespørsel som tilbyderen deretter kan enten godta eller avslå. 

Når du sender en forespørsel 
Når du sender en forespørsel har tilbyderen 24 timer til å godta eller avslå. Dersom det går 24 timer uten at tilbyderen gjør dette vil forespørselen automatisk bli avslått. Du betaler ikke når du sender en forespørsel, men gjør heller dette etter at den er godtatt. For å betale trykker du på «Vis detaljer». Dette gjør du også for å kansellere en forespørsel. 

Etter at tilbyderen har godtatt forespørselen må du betale for tjenesten. Bestillingen er ikke aktiv før betalingen er gjennomført.

Hvordan fungerer ratings?

Etter at et oppdrag er levert vil du få et varsel om å vurdere tjenesten. Ved å trykke på varselet kommer du rett inn der du kan gi vurderingen. 

Du kommer også til vurderingen ved å trykke på «Bestillinger», «Se tidligere bestilling», velge tjenesten du vil vurdere og deretter trykke på «Vis detaljer». Trykk deretter på «Gi tilbakemelding». 

Her kan du velge antall stjerner du ønsker å gi tilbyderen og deretter skrive en liten tilbakemelding. Det er kun antall stjerner du har gitt som vises for andre brukere. 



For å se tilbakemeldingen du har gitt kan du igjen gå inn på «Vis detaljer» under tjenesten. Tilbyderen vil kunne se stjernene du har gitt, men for andre kunder vil det være anonymt.

 

Hvordan kommuniserer jeg med en tilbyder?

Når du har bestilt en tjeneste åpnes det en chat mellom deg og tilbyderen. Her sendes det en automatisk melding fra Leii med spørsmål om hvor tjenesten skal leveres. Deretter kan både du og tilbyderen stille de spørsmålene dere lurer på og gi informasjonen som kreves for å fullføre oppdraget på en god måte, både for deg og tilbyderen. 

Hvordan legger jeg inn en kupong eller kampanjekode?

Velg en tjeneste og tiden du ønsker å få den levert, og trykk på «Neste». Trykk deretter på kupongen du ønsker å bruke eller skriv inn kampanjekoden. 

Hvordan starter jeg et abonnement (gjentakende bestilling)?

For å starte et abonnement går du inn på en tjeneste og trykker på «Se tilgjengelighet». Deretter velger du tidspunktet du ønsker å få levert første tjeneste i abonnementet og skrur på «Gjenta bestilling?». 

Deretter velger du hvor ofte tjenesten skal leveres og hvor lenge abonnementet skal vare. Se at datoene for levering av tjeneste stemmer og trykk på «Velg dato og tid». 

Til slutt gjennomfører du betalingen. Du trenger kun å legge inn betalingsinformasjon ved første bestilling. Ved resten av tjenestene i abonnementet vil pengene trekkes automatisk etter at tjenesten er levert. 

Hvordan fungerer tilpasset forespørsel?

Dersom du ikke finner en passende tjeneste å bestille kan du sende en tilpasset forespørsel. Da fyller du inn informasjon tilpasset kategorien du har valgt. 

Du kan velge om du vil sende den tilpassede forespørselen til alle tilbydere innenfor kategorien du har valgt eller om du vil velge spesifikke tilbydere. Da kan du velge opptil fem tilbydere. 

Her kan du også laste opp relevante bilder. Når den tilpassede forespørselen er sendt vil du se en bekreftelse på dette. 



Ved å gå inn på mine tilpassede forespørsler vil du kunne se alle tilbudene du har fått fra tilbydere. Her vil du se prisen de tar for tjenesten du har beskrevet, samt om de har lagt med noen forbehold. Her kan du også velge hvilket tilbud du ønsker å godta. 



Send en tilpasset forespørsel her: https://leii.no/custom-request

Fant du ikke svar på det du lurte på? Send en e-post til kundeservice@leii.no eller ta kontakt med kundeservice her: